دبیر اجرایی سمپوزیوم مبانی شناختی؛

20 درصد دانش آموزان ابتدایی كشور گرفتار اختلالات یادگیری هستند

20 درصد دانش آموزان ابتدایی كشور گرفتار اختلالات یادگیری هستند به گزارش آرایش عروس دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشد، با اشاره به شیوع بالای اختلالات عصبی-تكاملی، اظهار داشت: حدود ۲۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی كشور گرفتار اختلالات یادگیری هستند.


به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، پیمان حسنی ابهریان، در آستانه برگزاری دومین سمپوزیوم مبنای عصبی شناختی در اختلالات رشد، تصریح كرد: محورهای مورد بحث در این سمپوزیوم را اختلالات طیف اوتیسم، بیش فعالی، نقص توجه و اختلالات یادگیری، تشكیل می دهد. وی با عنوان این مطلب كه یكی از مهم ترین مشكلات كه پیرامون اختلالات روانپزشكی و عصبی مطرح می شود، اختلالات عصبی-تكاملی است، افزود: علتی كه سبب شد این مورد را بعنوان محور اصلی سمپوزیوم انتخاب نماییم این است كه بچه ها با یكسری مشكلات در سنین ابتدایی در زندگی مواجه می شوند كه اگر از همان ابتدا به درستی این اختلالات را تشخیص دهیم و درمان مناسبی برای آن داشته باشیم، می توانیم از تشدید بروز این اختلالات جلوگیری نماییم. رئیس كلینیك مغز و شناخت تصریح كرد: خوشبختانه این اختلالات رشدی قابل درمان بوده و خیلی از این اختلالات با آموزش و درمان های تخصصی قابل كنترل هستند و می توانیم از خیلی از صدمه هایی كه در آینده برای این گروه از كودكان به وجود می آید، جلوگیری نماییم. وی ادامه داد: همه این اختلالات با مساله تحصیل و آموزش و پرورش كودكان تداخل دارد و اگر بتوانیم این اختلالات را بموقع شناسایی و برطرف نماییم، می توانیم بچه های موفقی داشته باشیم و اگر نتوانیم، طبعا آینده خوبی پیش روی این كودكان نخواهد بود. ابهریان، دلیل اصلی بروز این اختلالات را صدمه مغزی دانست و اظهار داشت: این صدمه مغزی می تواند منشا ژنتیكی داشته باشد یا در دوران حاملگی اتفاق بیافتد و یا هنگام زایمان و حتی پس از تولد رخ می دهد. در واقع تمام اختلالات عصبی رشدی، اختلالاتی هستند كه ناشی از صدمه های مغزی بوده و البته قابل درمان هستند.
وی شیوع اختلالات عصبی-تكاملی را بسیار بالا عنوان نمود و اضافه كرد: این اختلالات از شایع ترین اختلالات روانپزشكی است كه فراوان ترین نوع آن، اختلالات یادگیری است. به صورتی كه حدود ۲۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی ما را شامل می شود و این آمار بسیار بالا است، یعنی از هر ۵ دانش آموز٫ یك دانش آموز مبتلا به اختلالات یادگیری است. دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم مبنای عصبی شناختی در اختلالات رشد، افزود: اگر این اختلالات زود تشخیص داده شود با مداخلات تربیتی و آموزشی و درمانی خاص می توانیم به موفقیت بالایی از جلوگیری از صدمه های اجتماعی و مشكلاتی كه در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات در بچه ها پیش می آید، دست یابیم. وی تصریح كرد: این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی برای روانپزشكان، پزشكان عمومی، متخصصین كودكان، گروه روانشناسان، متخصصین علوم اعصاب و دانشجویان رشته توانبخشی به خصوص گفتار درمانی و شنوایی شناسی خواهد بود. دومین سمپوزیوم مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشدی به همت موسسه آموزش عالی علوم شناختی و با همكاری دانشگاه خوارزمی از ۱۸ تا ۱۹ مهر ۹۸ در محل سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد.


منبع:

1398/07/14
14:07:31
5.0 / 5
4647
تگهای خبر: پزشك , پزشكی , توانبخشی , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس