سازمان جهانی بهداشت هشدار داد؛

شیوع گسترده آبله میمون در 15 کشور آفریقایی

شیوع گسترده آبله میمون در 15 کشور آفریقایی به گزارش آرایش عروس، سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود که در مجموع ۱۵ کشور در منطقه آفریقا در سال ۲۰۲۴ تحت تاثیر شیوع بیماری mpox (آبله میمون) قرار گرفته اند.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر به نقل از شینهوا، سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود که در مجموع ۱۵ کشور در منطقه آفریقا در سال ۲۰۲۴ تحت تاثیر شیوع بیماری mpox (آبله میمون) قرار گرفته اند.
بر اساس آخرین گزارش این سازمان، در مورد همه گیرهای mpox در منطقه آفریقا، ۱۵ کشور در منطقه آفریقا دارای انتقال فعال mpox هستند که بعنوان موارد گزارش شده در شش هفته گذشته تعریف شده است، بطوریکه غنا اخیرا تحت تاثیر شیوع mpox قرار گرفته است.
در سال ۲۰۲۴، تا ۲۹ سپتامبر، منطقه آفریقا ۳۷۳۲۵ مورد مشکوک را ثبت کرده است که شامل ۹۹۶ مورد مرگ و ۶۶۰۲ مورد تأیید شده است، در صورتیکه اغلب موارد در جمهوری دموکراتیک کنگو شناسایی شده است.
جمهوری دموکراتیک کنگو که ۳۰۷۶۶ مورد مشکوک را گزارش کرده است، به سبب تشخیص دیرهنگام و دسترسی ضعیف به درمان در چندین منطقه بهداشتی، با نرخ مرگ و میر بالاتری مواجه می باشد. سازمان جهانی بهداشت اخطار داد که تنها ۳۹ درصد موارد مشکوک در سال ۲۰۲۴ مورد آزمایش قرار گرفته اند، چونکه میزان مثبت بودن در میان موارد آزمایش شده حدود ۵۵ درصد است.
این آژانس بهداشتی اشاره کرد که تعداد قابل توجهی از موارد مشکوک به mpox آزمایش نشده باقی مانده اند و به سبب ظرفیت تشخیصی محدود، هیچگاه تأیید نمی شوند.
در گزارشی که اخیرا انتشار یافته است، غنا بعنوان آخرین کشور منطقه تحت تاثیر شیوع mpox، بعد از ثبت نخستین مورد سال خود در ۱ اکتبر، لیست شده است.
سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که این منطقه با چندین گروه از ویروس دست و پنجه نرم می کند که تلاشهای گروه واکنش را پیچیده تر می کند.
سویه Clade Ia در جمهوری آفریقای مرکزی در گردش است، در صورتیکه سویه Clade Ib در اوگاندا، رواندا و بوروندی وجود دارد، و سویه Clade IIb در نیجریه و آفریقای جنوبی گزارش شده است که پیچیدگی در مدیریت شیوع در کشورهای صدمه دیده را بیشتر می کند.
سازمان جهانی بهداشت بر نیاز فوری به افزایش ظرفیت آزمایشگاهی، تقویت سیستم های نظارت و بهبود هماهنگی بین مرزی اصرار کرد و از کشورهای عضو خواست تا بر تشخیص زودهنگام، اجرای کمپین های هدفمند واکسیناسیون و تشدید مداخلات بهداشت عمومی، بخصوص در مناطقی که تعداد موارد رو به افزایش است، تمرکز کنند.
در اواسط ماه آگوست (اواخر مرداد)، مراکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای آفریقا شیوع مداوم mpox در آفریقا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای امنیت قاره اعلام نمود. اندکی بعد از آن، سازمان جهانی بهداشت هم mpox را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی اعلام نمود و بالاترین سطح اخطار جهانی خویش را برای mpox برای بار دوم در دو سال قبل فعال کرد.
با این حال، آخرین بولتن سازمان جهانی بهداشت شامل زامبیا نمی گردد، اما روز پنجشنبه اعلام گردید که نخستین مورد mpox در این کشور هم در یک شهروند تانزانیایی شناسایی شده است.
Mpox که بعنوان آبله میمون هم شناخته می شود، یک بیماری عفونی است که توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود و از راه تماس نزدیک منتشر می شود. علایم عبارتند از تب، تورم غدد لنفاوی، گلودرد، دردهای عضلانی، بثورات پوستی و کمردرد.


منبع:

1403/07/24
09:25:22
5.0 / 5
33
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس