محققان پی بردند؛

داروی دیابت ممکن است خطر بیماری کلیوی را کاهش دهد

داروی دیابت ممکن است خطر بیماری کلیوی را کاهش دهد به گزارش آرایش عروس، داروی دیابت ˮسماگلوتیدˮ امکان دارد به حفاظت از عملکرد کلیه کمک نماید.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، تحقیقات جدید نشان داده است که سماگلوتید، یک داروی محبوب که برای درمان دیابت و چاقی استفاده می شود، امکان دارد به حفاظت از عملکرد کلیه در افرادی که اضافه وزن و بیماری قلبی عروقی دارند، کمک نماید.
این یافته ها نشان داده است که تزریق هفتگی سماگلوتاید، آگونیست گیرنده پپتید -1 (GLP-1) شبه گلوکاگون، امکان دارد به جلوگیری از عوارضی مانند بیماری مزمن کلیوی و مرحله نهایی کلیوی کمک نماید.
کارشناسان بهداشت می گویند نتایج دلگرم کننده است چونکه نشان داده است که سماگلوتاید امکان دارد یک گزینه درمانی مؤثر برای درمان بیماری های همراه و در نهایت بهبود کیفیت زندگی افراد باشد.
برای درک بهتر اثرات سماگلوتید بر بیماری قلبی، محققان داده های سلامت یک کارآزمایی تصادفی را که شامل ۱۷۶۰۴ فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی و بیماری قلبی در طول ۳.۵ سال بود، ارزیابی کردند.
تیم تحقیق از دانشگاه استاتن آیلند دریافت که در مقایسه با گروه دارونما، ۲۲ درصد افراد کمتری حوادث در رابطه با کلیه را در گروه ۸۸۰۳ نفری که یک مرتبه در هفته سماگوتید دریافت می کردند، تجربه کردند.


منبع:

1403/03/12
10:36:31
5.0 / 5
460
تگهای خبر: اضافه وزن , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس