تحقیق جدید نشان می دهد؛

تجمع فلزات در بدن می تواند بیماری قلبی را بدتر کند

تجمع فلزات در بدن می تواند بیماری قلبی را بدتر کند به گزارش آرایش عروس، کادمیوم، اورانیوم، کبالت: تحقیقات جدید نشان داده است که این فلزات و سایر فلزات موجود در محیط می توانند در بدن جمع شوند و بیماری قلبی را تشدید کنند.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «کاتلین مک گرو»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک، اظهار داشت: «یافته های ما بر اهمیت در نظر گرفتن قرار گرفتن در معرض فلزات بعنوان یک عامل خطر مهم برای تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی تاکید می کند.»
او در ادامه اضافه کرد: «این روند می تواند به استراتژی های پیشگیری و درمانی جدیدی منجر شود که قرار گرفتن در معرض فلز را هدف قرار می دهند.»
تیم مک گرو دریافتند که با افزایش سطوح فلزات مختلف در نمونه ادرار افراد، شواهدی از سفت تر شدن شریان های سخت شده- یکی از مؤلفه های کلیدی بیماری قلبی- هم افزایش خواهد یافت.
تیم پژوهش بطور دقیق تر فرآیندی به نام آترواسکلروز، سخت شدن تدریجی رگ های خونی ناشی از تجمع پلاک های چربی را بررسی کردند. آترواسکلروز همینطور می تواند منجر به تجمع رسوبات ناسالم کلسیم در شریان ها شود.
تیم مک گرو یک پایگاه داده بزرگ شامل بیشتر از ۶۴۰۰ بزرگسال میانسال و مسن آمریکایی را که در زمان پیوستن به این مطالعه بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲، عاری از بیماری قلبی بودند، بررسی کردند.
نمونه های ادرار سطح شش فلز محیطی هر شرکت کننده را که با بیماری های قلبی مرتبط هستند، ردیابی کردند: کادمیوم، کبالت، مس، تنگستن، اورانیوم و روی.
مردم معمولا از راه دود تنباکو در معرض کادمیوم قرار می گیرند، در حالیکه پنج فلز دیگر با کودهای کشاورزی، باتری ها، تولید نفت، جوشکاری، معدن و تولید انرژی هسته ای مرتبط هستند.
محققان شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کردند که از کمترین تا بالاترین غلظت فلزات مختلف در ادرار متغیر بودند.
برای کادمیوم، اشخاصی که در بالاترین سطح قرار می گیرند، سطوح کلسیفیکاسیون شریان را داشتند که در طول دوره مطالعه ۱۰ ساله ۷۵ درصد بیشتر از اشخاصی بود که در پایین ترین سطح بودند.
برای وجود تنگستن، اورانیوم و کبالت، این اعداد به ترتیب ۴۵، ۳۹ و ۴۷ درصد بیشتر بود.
افرادی که دارای بالاترین سطح مس و روی در ادرار بودند، به ترتیب ۳۳ و ۵۷ درصد بیشتر از اشخاصی که کمترین سطح را داشتند، کلسیفیکاسیون (سخت شدن عروق) داشتند.
به گفته محققان، آلودگی بزرگترین خطر زیست محیطی برای سلامت قلب و عروق است. با عنایت به شیوع گسترده این فلزات به علت فعالیتهای صنعتی و کشاورزی، این مطالعه خواهان افزایش آگاهی و اقدامات نظارتی برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آنها و حفاظت از سلامت قلب و عروق است.


منبع:

1403/07/05
12:03:07
5.0 / 5
178
تگهای خبر: بدن , بیمار , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس